Nowa wersja kursu: Reklama na FB!
Mam dobre wieści dla wszystkich, którzy studiowali kurs tworzenia reklamy na Facebooku. Pojawiła się całkowicie nowa wersja, wszystkie filmy podmieniliśmy na nowe.
Pokazujemy w nich jak tworzyć reklamy w oparciu o nowy interfejs Managera Reklam.
Filmy są dostępne w tym samym miejscu, czyli na stronie kursu Reklama na Facebooku.
Wszyscy, którzy mieli dostęp do starej wersji kursu mogą bezpłatnie korzystać z aktualizacji!
Podobnie będzie w przypadku kolejnych wersji kursu. Jeśli jeszcze nie korzystaliście z tego źródła to zdecydowanie warto – nie zostaniecie bez pomocy przy kolejnych aktualizacjach jakie z pewnością zaserwuje nam Facebook.
Przy okazji odświeżenia kursu postanowiłem zapytać autora o to co zmieniło się w sposobie reklamowania usług fotograficznych na Facebooku.
Jacek Siwko: Dlaczego zdecydowałeś się nagrać nową wersję kursu Reklama na Facebooku?
Dawid Rojek: Po stworzeniu pierwszej edycji przeprowadziłem sporo konsultacji. Dzięki informacjom zwrotnym, mogłem (w kolejnej edycji kursu) dostosować lekcje pod kątem oczekiwań kursantów. Nowe filmy odpowiadają na najczęściej zadawane pytania. Innym ważnym aspektem jest, że ciągle aktywnie tworzę reklamy dla firm więc moje doświadczenie się powiększyło.
Dzielę się nim w moim kursie, w konsekwencji powstał cały moduł gotowych strategii reklamowych dla branży fotograficznej.
Ostatnim powodem, ale równie ważnym są zmiany w interfejsie i obsłudze Managera Reklam. Kurs w poprzedniej wersji nie odzwierciedlał już tego co widzisz obecnie w Menagerze. Nowa wersja pokazuje już wszystko jeden do jednego, bez konieczności zastanawiania się gdzie znajduje się teraz funkcja, o której mówi się w kursie.
Jacek Siwko: Co się dokładnie zmieniło w sposobie reklamowania usług na Facebooku?
Dawid Rojek: Ogólnych zmian nie ma za dużo. Prowadzenie skutecznych strategii jest możliwe i robi się to w oparciu o podobny schemat myślenia marketingowego.
Skoro jednak mowa o zmianach – to Facebook w końcu rozwinął konto reklamowe i jego dostępność. Wejść do Managera Reklam można niemal z każdego panelu, zmienił się interfejs, jest teraz bardziej intuicyjny i powstało nowe lepsze FB Analitycs. Działa bardzo dobrze, rejestruje zdarzenia np. wysłanie wiadomości, to dobra alternatywa dla Google Analitycs.
Zmieniły się algorytmy np. posty organiczne docierają tylko do 4.5% twoich fanów, w konsekwencji podczas tworzenia grup niestandardowych odbiorców możemy robić grupy z naszych fanów. Kiedyś się śmialiśmy tego, że tak będzie a teraz to fakt.
Zdobywanie lajków na samym Fanpege’u jest bezwartościowe, liczą się tylko reakcje i aktywność samych postów.
Facebook rozważa usunięcie lajków i pozostawienie jak na Instagramie obserwujących. Została odebrana możliwość robienia grup odbiorców z osób, które wysłały do nas wiadomość (nowe prawo UE).
Zmienił się “czasz okna atrybucji” z 28 dni na 7. Co oznacza, że reklama uczy się wolniej i zlicza konwersje z reklamy dokonane tylko w ciągu ostatnich 7 dni. W kursie Reklama na Facebooku dla fotografów pokazuję jak wykorzystać to na swoja korzyść.
Jacek Siwko: Czy nowy Manager Reklam daje większe możliwości docierania do właściwych klientów niż jego stara wersja?
Dawid Rojek: Zdecydowanie tak. Nowe urządzenia analityczne działają lepiej, wyniki są coraz bardziej precyzyjne. Nowa wersja managera pomimo zmian jest lepsza – bardziej intuicyjna.
Wiele osób się przyzwyczaiło do starej, ale praca w tym środowisku daje lepsze rezultaty.
Koszty kampanii na ruch spadły, to jest ogromny sukces. Narzedzie FB Analytics dorównuje temu, które mamy w Google. Można lepiej analizować reklamy dzięki nowym raportom i gotowym szablonom analitycznym.
Korzystanie z Pixela stało się banalnie łatwe. Możemy dodawać zdarzenia w formie live na FB. W Managerze w odpowiednim oknie wpisujemy adres naszej strony i po załadowaniu się jej możemy zaznaczyć element do monitorowania np. przycisk wyślij wiadomość. Wcześniej nie było to takie proste.
Jacek Siwko: Jak wygląda koszt dotarcia do klientów przez środowisko Facebooka? Czy urósł przez większe zainteresowanie tym rodzajem marketingu wśród fotografów i innych firm?
Dawid Rojek: Mówiąc najprościej: koszt reklamy jest nadal niewielki.
Nie mogę podać dokładnych kwot, bo różnią się one od miejsca zamieszkania i kreacji reklamowej, ale podam te, do których warto dążyć.
Wysłanie wiadomości na Fanpage ok. 4-8 zł, koszt za reakcję: 0.03 zł, Przejście na stronę: 1 zł.
Jak wspomniałem powyżej: koszt reklamy z przekierowaniem na stronę jest teraz niższy.
Warto zatem stworzyć nową stronę lądowania (landingpage) w swojej witrynie i umieścić tam wszystkie ważne elementy. Opisuję to w 2 module kursu Reklama na Facebooku.
Zresztą: koszty są niższe gdy wiemy jak podejść do tematu! Więc inwestycja w kurs przyniesie poza zyskiem ze skutecznych reklam również i realne oszczędności w postaci niższych opłat na rzecz Facebooka.
Jacek Siwko: Co zyska każdy, kto przerobi materiały zawarte w kursie?
Dawid Rojek:
Rozwiąże swoje problemy, które miał do tej pory z reklamą. Do najczęstszych zaliczam między innymi: brak wyników, za droga reklama, brak gotowej strategii, brak ciekawej grafiki i przewidywalne teksty…
Zdobędzie konkretną wiedzę z branży, która pozwoli zdobyć więcej umów. Nie tylko obsługa reklam, ale i też szeroko pojęty marketing, tworzenie ofert itp.
Każdy kursant otrzyma kilka gotowych strategii reklamowania się na Facebooku, Instagramie i Messengerze. To kompletna instrukcja jak działać krok po kroku, a potem jak analizować reklamy.
Jacek Siwko: Dziękuję za rozmowę.