Do tej pory Warsztaty dla Fotografów Ślubnych (Biznes & marketing) odbywały się wyłącznie w formie spotkań stacjonarnych. Postanowiliśmy jednak przenieść je do sieci by dać Ci do nich dostęp w każdej dogodnej dla Ciebie chwili.
Kurs fotografii ślubnej online
Zazwyczaj organizowaliśmy marketingowo biznesowe warsztaty dla fotografów przed lub po sezonie ślubnym. A co jeśli akurat uznasz, że chcesz posłuchać o prowadzeniu biznesu w fotografii ślubnej akurat w trakcie sezonu? Teraz nie będzie to problemem.
Poza tym:
podczas stacjonarnych edycji ograniczał nas czas ponieważ tego samego dnia pokazywaliśmy jak prowadzimy sesję z parą. W tej chwili część poświęcona fotografowaniu znajduje się w osobnym kursie online.
W internetowej wersji kursu powiedzieliśmy o wszystkim co uważamy za istotne. O tym co fotografowie ślubni muszą wziąć pod uwagę myśląc o rozwijaniu własnych firm. Polepszaniu relacji z klientami i zdobywaniu coraz lepszych i lepiej płatnych zleceń na zdjęcia ślubne.
Jak korzystać z kursu?
Nauka we własnym tempie
Spotkania na żywo są świetne i to one wpłynęły na ostateczny program naszych warsztatów. Jest jednak jedno “ALE”.
Prezentując materiał podczas jednego dnia warsztatów mieliśmy wrażenie, że nie wszystko da się łatwo zapamiętać a co ważniejsze: na spokojnie przemyśleć.
W internetowej wersji kursu masz możliwość powrotu do interesujących Cię zagadnień, odsłuchania tej samej lekcji po jakimś czasie.
Zwyczajnie: jest pewność, że nic Cię nie ominie jeśli zamyślisz się na krótką chwilę lub “piknie” powiadomienie z messengera. Każdy z nas uczy się we własnym tempie. Jedni szybciej, zaś inni potrzebują więcej czasu do namysłu. Nie ma w tym nic dziwnego. Dlatego wychodzimy na przeciw Twoim wymaganiom.
Jednak, obojętnie od tempa nauki, mamy jedną prośbę: by jak najszybciej wprowadzać w życie wszystkie pomysły z warsztatów. Możesz możesz podejść do warsztatów jak do przyspieszonego wakacyjnego lub weekendowego kursu fotografii lub rozłożyć na raty oglądanie całości, ale nie odkładaj realizacji planów, które pojawią Ci się w głowie podczas uczestniczenia w warsztatach online Niezłych Aparatów.
Lubimy motywować do działania i tym razem także nie odpuszczamy tego aspektu!
Ok, to czego dowiesz się oglądając kurs Niezłych Aparatów?
Będzie sporo rozmaitych historii związanych z pracą jako fotograf ślubny. Dzięki nim dowiesz się jak radziliśmy sobie w trudnych sytuacjach, jak doszliśmy do obecnych stawek, w jaki sposób wypromowaliśmy naszą firmę i trafiamy na właściwych klientów. Jakie elementy strony fotografa mają największe znaczenie? Jak to się stało, że przekroczyliśmy własne ograniczenia i fotografujemy śluby w wyższej półce cenowej.
Jak zacząć w czasach tak dużej konkurencji wśród fotografów? Wpisując w Google hasło: “fotograf ślubny” zobaczyliśmy kiedyś 10,5 miliona wyników. Oczywiście nie ma nas aż tylu, ale to pokazuje skalę z jaką teraz przychodzi nam się mierzyć szukając zleceń.
Podstawą sukcesu jest interesujące portfolio. Co zrobić gdy dopiero zaczynasz wszystko od podstaw lub: co zrobić jeśli chcesz odświeżyć wizerunek swojej marki fotograficznej? Jak wejść na rynek fotografii ślubnej w dużych miastach kiedy pochodzisz z małej miejscowości? Czy to w ogóle możliwe?
Opcja pracy jako drugi fotograf na ślubie? Czemu nie? Tylko jak załapać się na taką szansę – o tym też opowiemy podczas kursu online.
Fotografia ślubna – kurs online
Jak z 3 ślubów w portfolio zdobyć 25 ślubów w następnym sezonie? Jak maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w zdjęciach by zachęcić klientów do skorzystania z usług mało znanego fotografa?
Czy warto czekać aż osiągnie się poziom mistrzowski w fotografii? Zdecydowanie nie. Trzeba zacząć się mierzyć z rzeczywistością niezależnie od tego jak Twoje zdjęcia wyglądają w tej chwili. Nie musisz się przejmować opiniami innych fotografów. To nie oni będą Twoimi klientami. Na początku najważniejszy jest komunikat jaki rozpowszechnia Twoja strona internetowa. Para wchodząc na nią musi od razu czuć, że ma do czynienia z fotografem ślubnym.
Jak znaleźć pierwszych klientów na zdjęcia lub jak zacząć szukać ładnych par by stworzyć portfolio, które będzie przyciągać uwagę potencjalnych klientów? Często mamy wyobrażenie, że inni fotografowie mają lepsze zlecenia albo wyłącznie piękne pary. Prawda jest znacznie mniej romantyczna. Część pracy fotografa ślubnego to umiejętna kreacja. Portfolio jest jedną z przestrzeni, którą w łatwy sposób możesz wykreować zamiast zdawać się na pokazywanie zleceń lub par, które same do Ciebie przyjdą. Jak zorganizować własne sesje ślubne?
Możliwe, że też możesz liczyć na wsparcie rodziny i mama powie Ci coś w tym stylu: “widzę, że przy pracy jako fotograf nigdy nie zarobisz tyle by starczyło Ci też na utrzymanie dzieci”. Ok takie słowa mogą podcinać skrzydła. W moim przypadku zadziałały jednak motywująco i postanowiłem się nimi nie przejmować. Fotografowałem kolejne śluby, podnosiłem ceny za zdjęcia. Kasia dołączyła do zespołu i działaliśmy wspólnie – dochodząc do momentu, w którym nie musieliśmy robić zabójczej (naszym zdaniem) liczby ślubów rocznie by zarabiać tyle ile potrzebujemy. Po kilku sezonach ślubnych zrozumieliśmy, że czasem mniej znaczy więcej. To szalenie istotne kiedy więcej zostaje w kieszeni.
Mniej zleceń za wyższe stawki to też większe zaangażowanie fotografa w wykonywaną pracę i większa radość z każdego kolejnego ślubu, który ma się przywilej uwieczniać. Podwyższanie cen to naturalny kierunek rozwoju fotografa. Trzeba pamiętać, że na koniec dnia fotografia ślubna jest pracą taką samą jak każda inna i musi się opłacać.
Fotografowie nie są supermarketami.
Nie mogą konkurować na zasadzie niskiej ceny. Zresztą klienci nie zawsze wybierają najtańszą ofertę. Nawet przy zleceniach typu Destination Weddings.
O inwestowaniu w sprzęt, czyli kiedy kupować nowe aparaty i obiektywy. Firma fotograficzna bez inwestycji pozostaje w tyle za konkurencją. Jednak najczęściej większym problemem dla fotografów ślubnych jest przeinwestowanie.
Gdybyś pracował u kogoś na etacie… to ile chciałbyś zarabiać?
Czy jako fotograf nie będziesz pobierać wynagrodzenia? No właśnie. Problem z cennikiem u fotografów zaczyna się właśnie od tego, że nie podchodzimy do kwestii finansów całościowo. Nie liczymy naszych zarobków w skali roku, więc biorąc pod uwagę sezonowość naszej pracy – wydaje nam się, że nawet biorąc 2 lub 3 tysiące za zlecenie – zarabiamy świetne pieniądze. Powiemy Ci o tym co warto wziąć pod uwagę projektując cennik fotografii ślubnej.
Porozmawiamy o sprawach biznesowych. Odpowiedz sobie: czy w ciągu sezonu jesteś bogaczem a potem żyjesz tylko z zadatków? Jeśli tak to Twoja firma fotograficzna nie funkcjonuje jeszcze tak jak trzeba.
Myśl wyłącznie o swojej firmie, nie sugeruj się cenami fotografów, którzy działają w Twojej okolicy. Nie znasz sytuacji finansowej innych firm. Nie wiesz dlaczego robią zdjęcia po tak niskich / wysokich stawkach. Ok, musisz być realistą i dostosować swoją cenę do tego co da się uzyskać za Twój poziom zdjęć. Ludzie mają pieniądze na to co chcą mieć pieniądze więc bardzo ważną sprawą będzie docieranie do właściwych klientów, którzy będą w stanie zapłacić więcej za Twoje zdjęcia.
Inni fotografowie z mojego miasta przez lata pracowali by dojść do stawek, do których dotarłem ze swoją firmą po roku. Czułem się z tym fatalnie. Wydawało mi się, że naruszam jakieś niepisane zasady. Być może nie czułem się fair z tym, że chcę coraz więcej za zdjęcia. Lecz z drugiej strony czułem, że fotografując za tyle co inni nie spełnię swojego marzenia o pracy jako fotograf na pełny etat.
Miałem jednak świadomość, że wszelkie ograniczenia w fotografii ślubnej wiążą się z zamykaniem się na rynku lokalnym. Lubimy się usprawiedliwiać twierdząc, że w (tu wpisz nazwę Twojej części Polski lub nazwę miasta) nie da się podnieść cen bo (tu wpisz swój ulubiony powód). Ja też tak myślałem, ale zmieniłem zdanie kiedy sam dostrzegłem wartość jaką dają innym ludziom moje zdjęcia. Wszystko zależy zatem od Ciebie samego. Jeśli sam nie zobaczysz wartości swojej pracy to tym bardziej nie dostrzeże jej żaden klient. Pary młode widząc niepewnego fotografa nigdy nie zainwestują w niego porządnych pieniędzy. Pamiętam też swoje oburzenie gdy usłyszałem, że znajomi wynajęli fotografa za 4,5 tysiąca złotych. Uważałem, że nie można brać “aż tyle” za zdjęcia. Jednak to ile faktycznie można zarobić na fotografii ślubnej nie jest kwestią “widzimisię” fotografa tylko czegoś zupełnie innego.
Sposoby na podnoszenie cen bez ryzykowania upadku Twojej firmy foto. Warto myśleć przyszłościowo. Nigdy nie wiadomo czy Twoje obecne stawki za zdjęcia będą opłacalne za dwa lub trzy lata. Jeśli boisz się lub nie jesteś pewien to może sposobem by ruszyć z miejsca ze swoim cennikiem będzie podwyższanie ceny “bez podwyższania ceny”…
Jak skonstruować ofertę, która ułatwia decyzję Twoim klientom?
Cennik fotografa bez tajemnic. Błędy jakie popełniają fotografowie ślubni, którzy nadmiernie chcą podkreślić swój profesjonalizm. Klienci nie sprawdzają jednego fotografa – para młoda profilaktycznie zgłasza się do kilku różnych fotografów ślubnych. Jak wyróżnić się na tle innych firm fotograficznych właśnie na etapie przeglądania ofert? Jaki kształt cennika sprawdza się najlepiej w naszym przypadku? Czy opcja z kilkoma pakietami zawsze się opłaca (szczególnie gdy sprzedasz najdroższy pakiet)…?
Jak poradzić sobie z klientami szukającymi okazyjnej ceny za zdjęcia. Co zrobić żeby wybrali Twoją ofertę bez pójścia na zbyt dalekie ustępstwa (czyli bez obniżania ceny). Opinie o fotografie krążą między parami, więc każda niekonsekwencja może oznaczać kłopoty ze znalezieniem bardziej wymagających par młodych w przyszłości. Jak układać ceny w cenniku fotograficznym żeby klienci nie uciekli z przerażeniem?
Kurs fotografii online
Lider w środowisku w fotografów
Zostań liderem wśród fotografów – to hasło może na pierwszy rzut oka i ucha wydawać się śmieszne. Jednak wcale nie musi takie być. Niezależnie od roli jaką przypisujesz sobie w środowisku fotograficznym – masz szansę być kimś kto znaczy więcej niż inni.
Wystarczy, że jako pierwszy wyciągniesz rękę do innych. Nie trzeba zaraz bić się o rozpoznawalność w skali całego kraju. Wystarczy mała grupa podobnie myślących fotografów skupiona wokół Twojej osoby. Skoro nie walczysz o 100 ślubów rocznie to tak samo nie musisz walczyć o całkowitą dominację. Wystarczy Ci tych kilku prawdziwych przyjaciół, którym pomożesz gdy będzie źle i będziesz liczyć na wzajemność w trudnych momentach.
Kryzys w firmie fotograficznej i opieranie się na jednym kanale pozyskiwania zleceń ślubnych.
Nam takie małe grona bardzo pomogły gdy nie było zapytań o zdjęcia ślubne i gdy wydawało się, że to koniec naszej firmy fotograficznej. Dobro wraca. Wcale nie chodzi tylko o wymianę terminów i polecenia.
Co robić jeśli nie czujesz się pewny przed zleceniem? Nie czujesz się na siłach by wykonać pełen reportaż ślubny na własną rękę…
Targi ślubne – czy jest sens wystawiać się na takich imprezach? Jeśli tak to jakie targi wybrać, jak pokazać swoją osobowość, wyróżnić się w tłumie, jak zachęcić odwiedzające pary do zapoznania się z Twoją ofertą. Same ulotki nie wystarczą. Czemu 10 klientów złapanych na targach to zły znak… Targi masowe czy Alternatywne?
Nasz patent na zdobywanie kontaktów do par. Szukanie języka wspólnego z parami młodymi. Jak dać się zapamiętać parze, która miała do czynienia z masą firm ślubnych? Co robić jeśli nie masz dużego budżetu na reklamę czy na opłaty związane z targami ślubnymi? Gdzie szukać niszowych imprez, w których spotkasz sporo par młodych.
Marketing fotografa czyli coś co jest z nami w każdym działaniu. Musisz umieć się sprzedać. Czasem nawet już nie chodzi o same zdjęcia. Tym bardziej, że mamy obecnie zalew zdjęć bardzo podobnych do siebie, nasze strony fotograficzne wyglądają niemal identycznie. Niedawno jeszcze co drugie logo firmy fotograficznej wyglądało tak samo.
Gdzie poza własnymi kanałami szukać jeszcze możliwości pokazania zdjęć?
Jak znaleźć własny styl w fotografii ślubnej?
Każdy styl przyciąga inny rodzaj klientów, więc musisz wiedzieć jakie zdjęcia chcesz robić i dla kogo. Jak kurować własną galerię zdjęć w sieci? Każdy fotograf osiada po jakimś czasie na laurach i potrzebuje impulsu do działania. Zmiany i porządki na stronie oraz sieciach społecznościowych są niezbędne bo w marketingu w zasadzie chodzi o zbudowanie zaufania: tak ten fotograf jest na czasie, ufamy mu i wynajmujemy... Jak wykorzystywać hasła tworzone przez klientów (z opinii) by rozumieć co przyciąga ludzi do Twoich zdjęć?
Czy każdy jest Twoim klientem? Wolne żarty. Jak docierać do osób, z którymi będzie Ci się najfajniej pracować? Jak dopasować ofertę do konkretnego klienta? Argumenty fotografa w rozmowie z parami. Kim jest zły klient i jak go unikać?
Poszczególne etapy obsługi klienta, czyli pary młodej. Nasze podejście do szukania cech wspólnych i znaleźć wspólny język z klientem już podczas zapytania mailowego czy rozmowy telefonicznej. Jak zwiększyć procent podpisanych umów przy tej samej liczbie zapytań? Fotograf – psycholog czyli jak dać się polubić przyszłym klientom.
Język ma znaczenie, czyli jak rozmawiamy z klientami. Nasze warunki współpracy z parami młodymi. Edukowanie klientów. Umowa fotograficzna. Na co zwrócić uwagę i o czym pamiętać podpisując umowę z parą młodą? Jak sprawić by klient już po podpisaniu umowy stawał się ambasadorem Twojej marki – opowiadał o Tobie znajomym. Chwalił się, że ma takiego fotografa jak Ty. Jak przygotować się do zlecenia ślubnego?
Kurs fotografii ślubnej, czy tylko o marketingu?
80 % internautów nie czyta tekstów na stronie, ale fotograf nie adresuje swojej oferty do większości. Starasz się dotrzeć do wymarzonych klientów. Jak pisać żeby dotrzeć do ludzi, którzy będą chcieli Cię wynająć? Podstawowe rady pod SEO fotografa. Jakie błędy popełniają fotografowie przestawiając się na stronie “O mnie”? Pomysły na posty blogowe. Kilkukrotne wykorzystywanie tej samej treści… O największym narzędziu marketingowym i SEO… W jaki sposób wykorzystać zdjęcia z niefotogenicznych ślubów? Chwyty pomagające przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?
Przed zleceniem: jak nakręcić pannę młodą i dać jej poczucie, że fotograf o nią dba… Liczy się pierwsze wrażenie więc zadbaj o to w dniu ślubu. Podział zadań w duecie fotografów. Jak się zachowywać w dniu ślubu by rozładować emocje… Jak reagować na trudne sytuacje w dniu ślubu?
Jak wybieramy zdjęcia? Na co zwracać uwagę? Projektowanie albumu dla pary młodej. Publikowanie zdjęć ze ślubu na blogu. Jak ułożyć zdjęcia w historię?
Warsztaty dla fotografów ślubnych – dla kogo właściwie?
Jeśli zastanawiasz się czy kurs online (Warsztaty dla fotografów ślubnych) jest dla Ciebie to zadaj sobie dwa pytania: czy odpowiadają Ci stawki za jakie realizujesz swoje zlecenia ślubne i czy śluby, które fotografujesz to już spełnienie Twoich marzeń, aspiracji i czujesz, że nie ma niczego co dawałoby Ci wyższą satysfakcję.
Jeśli odpowiedziałeś TAK, to szczerze Ci gratulujemy. Znak to, że wszystko robisz perfekcyjnie. W innych przypadkach jednak, pewnie będziemy w stanie pomóc. Przechodziliśmy swoje chwile zwątpienia, popełnialiśmy błędy. Do przodu gnała nas świadomość, że zasługujemy na więcej niż osiągnęliśmy do tej pory. Chcieliśmy robić fajniejsze zlecenia, pracować w najlepszych lokalizacjach ślubnych z super parami i teraz chętnie podzielimy się z Tobą naszą receptą na sukces.
Zależało nam na zbudowaniu biznesu, który nie będzie tylko dobrze wyglądał z zewnątrz. Z którego da się utrzymać i prowadzić życie na odpowiednim poziomie. Jeśli marzysz o tym samym to jesteś idealną osobą, do której kierujemy nasze warsztaty online.
Warsztaty fotograficzne
No i najważniejsza sprawa. Warsztaty dla Fotografów Ślubnych Kurs Online oznaczają samodzielne studiowanie przygotowanych treści. Jednak ta idea nie sprawi, że zostawimy Cię samego sobie. Mamy specjalną grupę na Facebooku dla naszych kursantów.
Jesteśmy tam do Twojej dyspozycji (zarówno dalszego tłumaczenia zagadnień poruszanych podczas kursu) jak i innych problemów lub wyzwań, stających przed każdym aktywnym fotografem ślubnym.
Kurs fotografii online certyfikat
Po ukończeniu kursu istnieje możliwość wystawienia darmowego certyfikatu potwierdzającego udział w kursie. Często pytają o to fotografowie ubiegający się o dotację na start działalności gospodarczej. Przez ilość fotografów przerabiających nasze kursy online – certyfikat wystawiamy jedynie na prośbę zainteresowanego. W tym celu po ukończeniu kursu proszę napisz na adres: jacek@niezleaparaty.pl. Wówczas otrzymasz certyfikat drogą pocztową.
PS. Częste pytania jakie otrzymujemy od fotografów:
Ile kosztuje Wasz kurs fotograficzny?
Koszt dożywotniego dostępu do kursu fotografii ślubnej online to 490 złotych. Udział w tych samych warsztatach, które odbywały się w formie stacjonarnej wynosił 1600 złotych więc opcja online jest zdecydowanie atrakcyjniejsza cenowo.
Czy kurs da się przerobić w jeden weekend?
Zdecydowanie tak. Choć rekomendujemy nieco spokojniejsze przerobienie materiału. Jednym z powodów, dla których zrezygnowaliśmy z organizacji kursów w formie stacjonarnej było tempo w jakim kursanci musieli przyswajać wiedzę. Wierzymy, że oglądanie poszczególnych części kursu po dwa razy pozwoli uzyskać znacznie więcej korzyści z inwestycji w to szkolenie. Oczywiście to, że ktoś obejrzy całość w jeden weekend nie znaczy, że popełnia błąd. Wystarczy co jakiś czas wracać potem do wybranych fragmentów kursu by odświeżyć sobie zawarte w nim informacje.
Informacje o kursie
- Wykłady 24
- Quizy 0
- Poziom umiejętności Wszystkie
- Studenci 129
- Możliwość oceny Tak
- Rozdział 1
- Jak korzystać z warsztatów?
- Od czego zaczął się rozwój naszej firmy fotograficznej?
- Pierwsze zlecenia i odświeżenie wizerunku marki fotografa
- Punkt przełomowy, czyli kiedy fotografia ślubna się opłaca?
- Cena zdjęć – jak ją obliczyć?
- Podwyższanie stawek za zdjęcia. Gdzie jest sufit?
- Oferta, która pomaga klientom podjąć decyzję
- Rozdział 2
- Docieranie do klientów dzięki sieci kontaktów
- Zostań liderem wśród fotografów
- Targi ślubne – jak oczarować klientów?
- Alternatywne imprezy dla par młodych – łatwiejszy sposób na znalezienie zleceń?
- Fotograf jako spec od marketingu?
- Znajdź swój własny styl w fotografii ślubnej
- Usprawnij swoją stronę www
- Ulubione wesela – kreatywne blogowanie
- Rozdział 3
karolinakusz
Super kurs!
Dziękuję, kurs był super!
czasnafoto@
Nie żałuję ani złotówki
Prowadząc własny biznes uczyłem się na własnych błędach. Brakowało mi jednak kogoś kto by powiedział idź w tą stronę. Zrób tak a będzie dobrze. Nad wieloma rzeczami zwlekałem aż do teraz. Po obejrzeniu kursu poczułem się silniejszy, zmotywowało mnie to do dalszego działania. To był właśnie odpowiedni czas na jego zakup i nie żałuję ani złotówki. Kasiu i Jacku dobra robota, dziękuję za kurs i czekam na więcej.
Marta Grabowicz
Świetnie spędzony czas
Warsztaty prowadzone przez Jacka i Kasię to dla mnie świetnie spędzony czas. Było dużo śmiechu, jestem naładowana energią, motywacją i nowymi pomysłami. Cieszę się, że mogłam poznać Jacka i Kasię, którzy są mega pozytywnymi, otwartymi osobami i mają tak wiele wartościowego do przekazania. Warsztaty są pełne inspirujących wskazówek i porad. Dziękuję Wam :-)